Młodzi Menedżerowie Kultury to projekt stworzony z myślą o młodych ludziach (15-25 lat), którzy pochodzą z wsi lub małych miejscowości (do 50 tysięcy mieszkańców) i mają ochotę działać: pobudzać, zmieniać, organizować, czyli sprawiać, aby ich rówieśnicy mogli rozwijać pasje, sąsiedzi w końcu zaczęli się spotykać, a zapomniane miejsca ożyły. Nie zniechęca ich uboga oferta kulturalna – wręcz przeciwnie, mają setki pomysłów na to, jak sprawić, aby w ich miejscowości wydarzyło się coś ciekawego. Jednak pomysł to nie wszystko – trzeba jeszcze wiedzieć jak go zrealizować? Od czego zacząć? Gdzie szukać informacji? Kogo zaprosić do współpracy? I wreszcie – jak zdobyć fundusze niezbędne do tego, aby pomysł zapoczątkowany nieśmiałym „ach, byłoby fajnie gdyby...” przerodził się w prawdziwe, samodzielnie zorganizowane objazdowe kino, warsztat dziennikarski lub festiwal cyrkowy...?
Dlaczego uważamy, że zrealizowanie pierwszego, samodzielnego, niewielkiego projektu może być tak istotne? Ponieważ młodzi ludzie podczas organizacji wydarzeń kulturalnych, akcji, warsztatów działają nie tylko na rzecz swojej społeczności, ale także rozwijają swoje osobiste zdolności i umiejętności niezbędne w każdym zawodowym działaniu – ucząc się jak być menedżerem kultury, uczą się jak rozmawiać z ludźmi, jak pokonywać biurokratyczne przeszkody, jak motywować grupę i jak nie poddawać się w trudnych sytuacjach.
Spośród wszystkich osób, które wyślą zgłoszenie (dostępne na stronie mmk.e.org.pl) wybierzemy 20 i zaprosimy do Warszawy na nietypowe, intensywne warsztaty. Przez trzy dni uczestnicy wezmą udział w spotkaniach z ludźmi kultury, sztuki i biznesu, odwiedzają instytucje, firmy, organizacje i media, a przede wszystkim, pod okiem ekspertów, popracują nad przekształceniem swojego pomysłu w konkretny projekt.
Najlepszym z nich przyznamy mikrodotacje.
I co dalej?
Kto może wciąć udział w projekcie MMK?
Grupą docelową są młodzi ludzie (15-25) z małych miejscowości i wsi (do 50 tys. mieszkańców).
Finansowanie
Projekt jest realizowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz przy wsparciu Fundacji J&S Pro Bono Poloniae.
Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę” od 2002 roku prowadzi projekty społeczne w całej Polsce. Naszą metodą działania jest edukacja i aktywizacja głównie poprzez sztukę.
„ę” wykorzystuje potencjał twórczy dzieci organizując akcje takie, jak Bajkowanie (projekcje starych bajek kliszowych połączone z zajęciami plastycznymi). Wspieramy projekty lokalne promując działalność młodzieży (Młodzi Menadżerowie Kultury) oraz kreatywnych seniorów powyżej 55 roku życia (Seniorzy w Akcji). Jako „ę” staramy się przełamywać stereotypy (Program Dla Tolerancji), uczymy szukania wyjątkowości w - z pozoru - szarych i nudnych rejonach Mazowsza (Magiczne Mazowsze). Nie ograniczamy się jednak tylko jednego województwa: staramy się promować innowacyjne pomysły na rozwój kultury w całym kraju (Polska , ZOOM na domy kultury), a także wspierać inicjatywy mające na celu promocję młodej kultury polskiej w świecie (Notes Europa).
Prowadzimy warsztaty i szkolenia; zabieramy głos w dyskusjach na temat kultury niezależnej (Reanimator); wydajemy książki i podręczniki dotyczące animacji kultury; organizujemy pokazy polskiego kina dokumentalnego; kształcimy młodych fotografów (Migawki. Spotkania z fotografią) i filmowców (Przedszkole filmowe).
Misja „ę” mieści się w jednym zdaniu: chcemy tworzyć świat, w którym ludzie z pasją działają dla siebie i innych.
Kontakty
Agnieszka Pajączkowska – koordynatorka programu
506 090 915
aga.pajaczkowska@e.org.pl
Krzysztof Pacholak – współkoordynator
728 341 224
krzysztof.pacholak@e.org.pl
Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę”
ul. Mokotowska 55, 00-542 Warszawa
e-mail: biuro@e.org.pl
www.e.org.pl
|
|